niedziela, 17 września 2017

178. Will Darbyshire - this modern love


Na świecie jest tyle słów opisujących miłość, że zebranie ich wszystkich w jedną książkę graniczy niemal z cudem.

Latem 2014 roku Will Darbyshire rozstał się z partnerką. To było jego pierwsze rozstanie. Czuł się pusty i zagubiony. To go załamało. Tym autobiograficznym doświadczeniem rozpoczyna się this modern love. Jednocześnie też czytelnik poznaje motywy, jakie kierowały Willem do stworzenia tego projektu. Bo this modern love właśnie nim jest.

Will jest YouTuberem i w momencie, gdy rozstał się z dziewczyną, otrzymał od swoich widzów naprawdę ogromne wsparcie. W zamian chciał dać innym ludziom coś, co pomoże im przetrwać te trudne chwile zerwania z drugą połówką. Stworzył więc projekt This Modern Love, który zaangażował ludzi z aż 98 krajów. Poprzez media społecznościowe zadał 6 pytań ogólnie dotyczących miłości. Do odpowiedzi zaangażował chociażby użytkowników Instagrama, Twittera i Tumblra. Odpowiedzi otrzymywał również na swoją skrzynkę na Gmailu. Łącznie otrzymał blisko 16 tysięcy odpowiedzi od ludzi w przeróżnym wieku - zaczynając od dwunastolatków, a kończąc na człowieku w wieku 81 lat.

Cała książka skupia się więc na miłości nowoczesnej, we współczesnym świecie, w XXI wieku. Podzielona została na cztery główne rozdziały - początek, środek, koniec oraz galerię. W każdym z nich zawarł listy i wiersze twórców (bo to oni, jak podkreślał Will, są autorami tej książki), które opisują odczucia towarzyszące momentowi zakochiwania się, rutynie lub szczęściu towarzyszących długoletnim związkom oraz uczuciom po rozstaniu z partnerem. Bardzo często czytelnik może też przeczytać krótkie teksty zamieszczone w okienku wiadomości, które doskonale przedstawiają właśnie nowoczesną miłość - trwającą lub już nie dzięki nowoczesnym technologiom.

This modern love jest zdecydowanie jedna z tych książek, o których z góry wiadomo, że będzie wspaniała. Rzadko mam aż takie przeczucie. Wolę nie oczekiwać za wiele od lektury, bo wtedy zwykle się zawodzę. W tym przypadku było inaczej. This modern love jest fantastyczna. Do bólu porusza - wywołuje łzy, momentami śmieszy, ale i przytłacza prawdą. 

Z tego też względu zdecydowanie nie polecam jej osobom, które właśnie rozstały się ze swoim partnerem i bardzo to przeżywają. Zapewniam, że po this modern love będzie tylko gorzej. Ja nic takiego obecnie nie przeżywam, więc byłam książką całkowicie zauroczona. Czytałam ją podczas kilkugodzinnej drogi pociągiem i była to zdecydowanie najszybsza i najlepiej spędzona podróż. Książka nie była jednak łatwa w odbiorze. Trudno jest bowiem czytać o bólu, jaki przeżywali inni ludzie - siedzący obok mnie i tacy jak ja. Wielokrotnie miałam słowa "to o mnie", "to ja". I właśnie to jest w tej książce cudowne. Jest ona prawdziwa.

Warto również wspomnieć o wydaniu, które jest - najkrócej mówiąc - piękne. Ja mam to w miękkiej okładce z czarno-białym środkiem. Nie żałuję, że wybrałam właśnie to. Jest idealne pod każdym względem. Grafika, czcionka, faktura kartek, no i oczywiście samo skomponowanie i zaprojektowanie, jak całość ma wyglądać plus czerwona, minimalistyczna okładka... This modern love ma honorowe miejsce na mojej półce. Choć znacznie częściej będzie się ze mną wybierać w podróże, bo mam ochotę zabierać ją wszędzie i cały czas do niej powracać.



2 komentarze:

  1. Chciałabym przeczytać, pobudzić siebie do refleksji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka zdecydowanie wzbudza do refleksji. Koniecznie ją przeczytaj! :)

      Usuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!