wtorek, 30 lipca 2013

014. Todd Strasser - Addamsowie czyli Upiorna Rodzina

TytułAddamsowie czyli Upiorna Rodzina
Oryginalny tytuł
: Addams Family Values
Autor
: Todd Strasser
Wydawnictwo: Interart
Ilość stron: 190


Rodzina Addamsów to jedna z najpopularniejszych czarnych komedii, które uwielbiają i dzieci, i dorośli. Wiekszość z nas dobrze zna film, ale czy czytaliście książkę, która wbrew pozorom wcale nie jest aż tak popularna?

Opowiada ona o perypetiach mrocznej rodzinki: o rodzeństwie - Zaduszce i Mopsiu, którzy chcą pozbyć się swojego nowonarodzonego brata - Groberta; o namiętnej miłości Mortycji i Fernanda, a także o jego bracie - Czyraku, który zakochuje się w podstępnej nianii Deborze. Nie mogłabym też nie wspomnieć o Babuni i Rączce, która prawie zawsze wyciąga rodzinę z tarapatów.

W wyniku podstępu upiorne rodzeństwo zostaje wysłane do obozu Chippewa, gdzie zmuszeni są do śpiewania w towarzystwie słodkich dziewczynek i chłopców, a nawet oglądania Małej Syrenki. Poznają tam Joela, który również nie potrafi współgrać z pozostałymi obozowiczami. W tym czasie Dybka zostaje ich nową ciocią. Tylko Zaduszka przeczuwa, że może być to początek końca ich rodziny...

Jestem fanką Rodziny Addamsów. Film mogłabym oglądać co wieczór jako dobranockę i wiem, że nigdy by mi się nie znudził. A co o książce? Bardzo przypomina film. Właściwie jedyne, co się w niej róźni, to imiona boaterów, np. zamiast Gomeza mamy Fernanda, a zamiast Wednesday mamy Zaduszkę. Mimo tego bardzo pozytywnie na mnie wpłynęła. Czytając ją, praktycznie cały czas się śmiałam z sytuacji, jakie w normalnej rodzinie pewnie by nigdy nie zaistniały. 

Książka ma również jeden ogromny minus, który decydująco wpłynął na nie postawienie tej pozycji maksymalnej liczby punktów. Mianowicie, jest nim fatalny język, który dosłownie raził mnie w oczy. Czułam się, jakby opowieść tę napisało dziecko, w wieku najwyżej gimnazjalnym.

Jeśli tak samo uwielbiacie Addamsów co ja, polecam! Nie spodziewajcie się jednak dawek zaskoczenia, bo książka jest lustrzanym odbiciem filmu.

Moja ocena: 8/10

Książka przeczytana w ramach wyzwania:
CZYTAM FANTASTYKĘ

3 komentarze:

  1. Na szczęście filmu jeszcze nie oglądałam więc książka może mnie jeszcze zaskoczyć :) Chętnie przeczytam :)

    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film. Niesamowicie zabawny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za podesłanie linku do recenzji,
    dodałam ją do wyzwania "Czytam Fantastykę" :)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!