niedziela, 12 stycznia 2014

055. Liebster Blog Award

Ostatnio zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Robertę Raj, za co jej serdecznie dziękuję! :)


1. Co lubisz robić w wolnym czasie oprócz czytania książek?
Przede wszystkim lubię rysować i malować. Do dla mnie przyjemność prawie taka sama jak czytanie. Minusem jest tylko to, że zawsze mam narzucony temat swojej pracy, którego się musze trzymać, ponieważ przygotowuję się do egzaminu na uczelnię. Niemal przy każdej swojej czynności muszę też słuchać muzyki. HIM, Black Sabbath, Children of Bodom... Lubię mocniejsze brzmienia. Często też oglądam filmy, głownie horrory lub akcji. Poza tym bloguję, nałogowo przeglądam Tumblr'a i Facebook'a. Uwielbiam też piec słodkości, ale na to muszę mieć czas, ktorego mi ostatnio niestety brakuje.

2. Ulubiona seria ksiażkowa?
Trudno wymienić mi jedną... Drżenie Igrzyska śmierci uwielbiam chyba najbardziej. Jeśli mogę zaliczyć też te nieskończone to również: Harry Potter, Delirium The Walking Dead.

3. Jaką książkę chciałabyś, żeby była zekranizowana?Zależy mi, aby zobaczyć Drżenie na wielkim ekranie. Kiedyś czytałam o tym, że miała zostać zrobiona ekranizacja, ale później podobno zostało to wyofane... Mimo to, nadal chciałabym zobaczyć przygody bohaterów okiem reżysera.

4. Gdzie chciałabyś mieszkać? [kraj/ miejsce]
Bezapelacyjnie w Finlandii. Zastanawiam się jeszcze tylko, czy w Helsinkach czy w innym fińskim mieście. Pragnę przeprowadzić się tam zaraz po studiach, jeśli tylko będe miała na to środki. Pokochałam Finlandię i samych Finów, którzy są według mnie najbardziej niezwykłym, tajemniczym i paradoksalnie najbardziej zabawnym narodem na świecie.

5.  Co sprawia, że jesteś szczęśliwa?
Do szczęścia wiele mi nie potrzeba. Dobra książka, wygodne łóżko, muzyka i kawa, a najlepiej latte. Taki wymarzony zestaw, ale niestety dający krótkotrwałe szczęście... Jest dla mnie ważne również, by bliskie mi osoby były szczęśliwe. Poza tym zachowanie mojego kanarka to również prawdziwy powód do szczęścia; wszyscy mają psy lub koty, a ja mam taką pierzastą kulkę, która jest po prostu niesamowita.

6. Twój wymarzony prezent?
Tu mogłabym wymieniać, a wymieniać... Ale jest coś takiego. Bilet na koncert HIM. Płakałabym pewnie wtedy z radości, gdybym się dowiedziała, że dane mi będzie zobaczyć ich na żywo.

7. Jaką książkę chciałabyś przeczytać?
Jest ich mnóstwo! Wystarczy spojrzeć na moje stosy książek, które mam w planach. Są ogromne. Ale obecnie najbardziej ciekawa jestem zakończenia serii Delirium, dlatego ostatni tom - Requiem pragnę teraz przeczytać.

8. Od jak dawna czytasz?
Czytam od momentu, gdy się tego nauczyłam, a uwierzcie mi, że było to bardzo szybko. Za młodu zawsze chodziłam z mamą do biblioteki i wypożyczałam we wakacje mnóstwo książek. Czytałam jedną dziennie i bibliotekarki zawsze się dziwiły, że tak szybko je oddaje i wypożyczam nowe. Później miałam krótką przerwę, ale nadal czytałam, choć już nie w tak nałogowych ilościach. W pierwszej gimnazjum przeczytałam Zmierzch i od tego czasu znów powróciłam do czytania (dlatego mam sentyment do tej książki). Dodatkowo, od czasu prowadzenia tego bloga, mam więcej motywacji i staram się codziennie znaleźć czas, by przeczytać choć rozdział.


NOMINUJĘ:

Moje pytania:
1. Za co najbardziej uwielbiasz książki?
2. Czy ograniczasz się do czytania książek jednego gatunku, czy starasz się poszerzać horyzonty?
3. W świecie z jakiej powieści chciałabyś się znaleźć?
4. Jak wygląda Twoja biblioteczka?
5. Częściej kupujesz książki, czy może wypożyczasz je z biblioteki?
6. Jakie jest Twoje zdanie na temat e-booków i audiobooków.
7. Jaka książka zmieniła Twoje życie?
8. Gdybyś miała możliwość przeprowadzenia wywiadu z jakimś pisarze, kto by to był?

7 komentarzy:

  1. WIdzę, że nie tylko ja jestem molem książkowym od małego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację :)
    Odpowiem na pytania w wolnym czasie.
    Bardzo ładne odpowiedzi :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację :) Pozwól, że odpowiedzi napiszę jutro.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajny post zapraszam do mnie olimpia-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe odpowiedzi, kiedyś sporo rysowałam...

    Dziekuję za nominację, pozwól, że odpowiem tutaj:
    1. Za co najbardziej uwielbiasz książki?
    To takie wrota do innego świata, trudno jest nie skusić się na ich otwarcie.
    2. Czy ograniczasz się do czytania książek jednego gatunku, czy starasz się poszerzać horyzonty?
    Czytam wszystko, nawet, to co kiedyś uważałam za porażkę. Nie lubię się ograniczać, podjeżdża mi to brakiem wolności.
    3. W świecie z jakiej powieści chciałabyś się znaleźć?
    Jejku, ale trudne pytanie... Moje ulubione powieści to "Rok 1984" - ale tam broń Boże nie! W "Zbrodni i karze" - nie! W "Morfinie"-nie! Musi być lekko, łatwo i przyjemnie - może być przyjaciółką "Emmy" Jane Austen - takie klimaty najbardziej :)
    4. Jak wygląda Twoja biblioteczka?
    Rozrzucona po półkach dookoła pokoju, na 3 ścianach, mam ok 600 książek, ułożone autorami, krajami, lub wcale :)
    5. Częściej kupujesz książki, czy może wypożyczasz je z biblioteki?
    6. Jakie jest Twoje zdanie na temat e-booków i audiobooków.
    E-booki mogą być, audiobooków jakoś nie cierpię-mam z nimi złe doświadczenia. Ciągle trafiam na okropne głosy i interpretacje utworów, ale może kiedyś się przekonam - nigdy nie mówię nigdy.
    7. Jaka książka zmieniła Twoje życie?
    "Bibliotekarz" Jelizarow
    8. Gdybyś miała możliwość przeprowadzenia wywiadu z jakimś pisarze, kto by to był?
    Barbara Rosiek - może niedługo przeprowadzę, a tak to Orwell, Dostojewski - byłoby z nimi ciężko i to nie tylko dlatego, ze nie żyją :P może z Twardochem-geniusz słowa, ale marudny i Karpowiczem - ten podobno jest bardzo sympatyczny i po prostu świetnie pisze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5. O wiele częściej pożyczam z bibliotek (3 biblioteki na 3 karty:)) ). Kocham biblioteki.

      Usuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!