piątek, 31 stycznia 2014

058. Liebster Blog Award

W bardzo krótkim czasie zostałam po raz drugi nominowana do zabawy Liebster Blog Award! Dziękuję bardzo za nominację Weronice Z., a poniżej zamieszczam odpowiedzi. Muszę też wspomnieć, że pytania dały mi nie mało trudu, nad kilkoma z nich długo myślałam i kilka razy zmieniałam moją odpowiedź. 


1. Idziesz przez las, jest ciemno. Nagle spadasz w jakiś dół i tracisz przytomność. Gdy się budzisz jesteś ubrana w ładne ubrania i obok masz zaproszenie na bal. Jak myślisz, gdzie się znalazłaś? I co może się wydarzyć na balu? Przypomina Ci to wydarzenie o konkretnej książce?

Kojarzy mi się to z Alicją w krainie czarów i dlatego myślę, że to właśnie w tej krainie bym się znalazła. Bo przecież dlaczego magia miałaby nie istnieć? Trzeba tylko rozglądać się uważnie... Lub też wpadać w dół ;) Pewnie nie bez powodu znalazłabym się na owym balu. Trudno mi powiedzieć, co konkretnie by się wydarzyło, ale pewnie odwróciłoby to moje dotychczasowe życie o 180 stopni.

2. Masz sen, gdzie jesteś na arenie. Aby przeżyć musisz zabić jednego z Twoich ulubionych bohaterów (wymień imię Twojego ulubionego bohatera). Czy zdecydujesz się posunąć do takiego czynu? Może wymyślisz pomysł, który zdoła oszukać jury i przeżyjecie wszyscy?

Przy tym pytaniu miałabym bardzo trudno wybór. W końcu padł on na Jace'go z Darów Anioła. Wierzę, że oboje byśmy wykombinowali sposób na przeżycie lub też oboje byśmy zginęli (jeśli umrzeć, to dlaczego nie w jego ramionach?). Mimo tego, pewnie zrobiłabym wszystko, by ocalić mu życie, nawet kosztem swojego. A gdybyśmy jakimś cudem przetrwali... Miło by mi było poznać osobę z takim charakterem i humorem, sarkazmem i ironią. Uwielbiam to w mężczyznach, więc w jakiś sposób Jace jest moim ideałem.

3. Złapałeś Złotą Rybkę. Powiedziała, że spełni ona jedno z tych życzeń: Podróż do Krainy Ulubionych Bohaterów; Świat Pełen Książek; Wydanie wspaniałej książki, która przyniesie Ci sławę; lub przyjaźń z ulubionymi autorami. Co wybierzesz?

Bez zastanowienia wybrałabym podróż do Krainy Ulubionych Bohaterów! Tylu z nich chciałabym poznać, porozmawiać z nimi lub chociaż ujrzeć ich na własne oczy, a nie tylko w wyobraźni. Jace, Hagrid, Ron, Harry czy Nevil, Katniss lub Gale, Lena, Alex albo Julian (Delirium), nawet Dorian Gray (ile portretów zdołałabym narysować?) i wielu, wielu innych. Przeczytałam tyle książkach, zakochałam się w tylu postaciach wykreowanych przez pisarzy, że mogłabym ich długo wymieniać.

4. Wygrałaś milion. Na co przeznaczysz te pieniądze?

Najpierw na podróż do Finlandii i domek lub przytulne mieszkanie w Helsinkach. Na urządzenie go i urządzenie mojej prywatnej biblioteczki i pracowni artystycznej. Skoro zdałam prawo jazdy, to pewnie przed domem postawiłabym sobie czarne BMW m6 Gran Coupe, które co prawda kosztuje 600 tys., ale jest po prostu prześliczne. W związku z tym, że auto kosztowałoby mnie większą część mojej nagrody, pewnie wybrałabym tańszy model... Jakąś część przeznaczyłabym ropwnież dla niepełnosprawnych, szczególnie dla osób starszych, którym chciałabym pomagać. 

5. Przeniosłaś się w czasie. Jesteś w przyszłości, gdzie są latające auta i ludzie, którzy mają plecaki, w których jest wszystko (dosłownie). Masz możliwość zostania w przyszłości lub wrócenia do teraźniejszości. Lecz gdy wrócisz do teraźniejszości nie będziesz pamiętać co się wydarzyło w przyszłości, a gdy zostaniesz w przyszłości, to nigdy więcej nie zobaczysz bliskich oraz nie napiszesz nic na blogu/nie przeczytasz książek (tam nie ma książek). Co wybierzesz?

Mimo wszystko pozostałabym w teraźniejszych czasach. Tu mam książki, a także kartkę, ołówki i farby, rodzinę i znajomych. Tu mam dom i jako taką stabilizację. Tutaj czuję się bezpiecznie. No i mam wspomnienia, mnóstwo wspomnień, które pragnę zapamiętać. Myślę, że czułabym się jak wegetujące warzywo bez tego wszystkiego, co mam tutaj, nawet pomimo tego, że tam miałabym komputery, latające samochody i wszystko, o czym nawet nie marzę, bo nie mam pojęcia, że mogłoby istnieć. 

6. Według Ciebie lepiej pisze się o północy, rano czy może w dzień? :P

Zdecydowanie o północy. To wtedy mam najwięcej pomysłów. Rano i w dzień właściwie śpię lub pobudzam się kolejnym kubkiem kawy. O północy loraz w ogóle w godzinach wieczornych i nocnych wszystko, w tym także pisanie, wychodzi mi znacznie lepiej.

7. Dostajesz sprawę! Dokładniej - zaginęła książka. Jak sądzisz kto mógł ją porwać i dlaczego? ;)

Pewnie byłaby to moja mama, która bardzo często lubi wchodzić do mojego pokoju i coś brać. Gdy coś mi zaginie, zawsze biegnę do niej z pytaniem, czy tego nie widziała lub czy tego nie wzięła. Mama zawsze zna odpowiedź! Z pewnością to byłaby ona, bo wiem, że mam kilka książek, które ją interesują i które chciałaby przeczytać, ale niestety ma na to jeszcze mniej czasu ode mnie.

8. Książka, którą postawiłabyś na honorowym miejscu w gablocie to...?

Co Finowie mają w głowie? O jednym takim, co poślubił Finkę Wolframa Eilenberger'a. Mimo, że w książce faktycznie można się czasem zagubić, jest jedną z niewielu, do których sięgam, gdy jest mi źle i gdy chcę się jakoś pocieszyć. To ona przybliżyła mi Finów i Finlandię, to dzięki niej nauczyłam się moich pierwszych słów po fińsku i to dzięki niej dowiedziałam się, że można kochać najmocniej na świecie, nie mówiąc tego. Ta książka ma w sobie wszystko - od humoru po wiedzę. 

9. Masz pomysł na książkę, lecz kartka na której pisałaś pomysły odleciała. Jak myślisz, co się z nią stało?

Pewnie odebrała mi to jakaś siła wyższa, twierdząc, że to były bardzo złe pomysły i powinnam przemyśleć wszystko jeszcze raz, zastanowić się i dokonać gruntownych zmian. Pewnie ten ktoś lub coś dobrze wie, że gdy przemyślę wszystko jeszcze raz, dostrzegam wszelkie wady i umiem podkreślić zalety.

10. Co sądzisz o tym: Czy ludzie, którzy jedzą/piją nad książką lub po niej piszą/rysują martwią się o to? Co byś zrobiła, aby inni tak nie robili? Myślisz, że to podziała?

Trudno mi powiedzieć, co bym zrobiła, bo sama tak robię. Co prawda nie brudzę książek jedzeniem i nie wylewam na nie kawy, ale często ją piję, czytając. Zakreślam ulubione cytaty, a Portret Doriana Graya jest pełen moich przemyśleń. Jednak robię tak tylko na moich własnych książkach. Jeśli jednak o osoby, które niszczą, brudzą lub gniotą kartki książek, mogę powiedzieć tylko jedno - na drugi raz zastanówcie się. Powinno się szanować czyjąś własność, a jeśli jest to Wasza książka, to czy naprawdę podobają Wam się tak zniszczone lektury, wręcz gnijące na Waszych półkach?

11. Masz piętnaście minut na wydostanie się z ciemnego lochu. Masz drogę w prawo i w lewo. Droga w prawo prowadzi do wyjścia bez książek, a droga w lewo prowadzi do wyjścia bez przyjaciół (rodzina jest, nie martwcie się :D). Którą drogę wybierzesz?

Tutaj znów mam problem. Z jednej strony, wybierając przyjaciół, mogłabym przecież sama z nimi stworzyć jakąś ciekawą historię. Z drugiej strony z kolei, bohaterowie ulubionych książek mogą być moimi przyjaciółmi. Jednak chyba wybrałabym przyjaciół. Pewnie razem coś byśmy wymyślili, by odnaleźć książki.

12. Piszesz test w szkole, gdy nagle przypomina Ci się coś śmiesznego i wybuchasz śmiechem. Jak wyobrażasz sobie siebie w oczach innych?

Jako wariatkę? Dziwoląga? Lub jako osobę ze zwykłym poczuciem humoru, która poddała się na teście i woli wspominać miłe chwile. Chyba wielu z nas tak ma, szczególnie w szkole, gdy pytania na sprawdzianie wydają się być wyjęte z kosmosu.

13. Jak spędzisz ferie zimowe i co będziesz czytać? :)

Niedawno odnowiłam kilka przyjaźni i zaczęłam spotykać się w wolnych chwilach z osobami, z którymi nie miałam kontaktu przez pół roku, więc pewnie część ferii spędzę z nimi. Po raz pierwszy pojadę autem w śniegu i to sama, do innego miasta w dodatku, także trzymajcie kciuki! Również po raz pierwszy będę na lodowisku. Poza tym trzy pierwsze dni ferii spędzam w szkole, pisząc matury z matematyki i zdając ustny angielski. Planuję także nauczyć się mnóstwa słówek z angielskiego, może trochę fińskich, no i w końcu napisać pracę maturalną, bo wiem, że wstęp to zbyt mało... A jeśli chodzi o książki, to zalegają mi trzy powieści Anne Rice, Joyland Kinga i kończę ostatnią część Delirium. Czy będzie coś więcej? Zobaczymy!

NOMINUJĘ:

Moje pytania:
1. Za co najbardziej uwielbiasz książki?
2. Czy ograniczasz się do czytania książek jednego gatunku, czy starasz się poszerzać horyzonty?
3. W świecie z jakiej powieści chciałabyś się znaleźć?
4. Jak wygląda Twoja biblioteczka?
5. Częściej kupujesz książki, czy może wypożyczasz je z biblioteki?
6. Jakie jest Twoje zdanie na temat e-booków i audiobooków.
7. Jaka książka zmieniła Twoje życie?
8. Gdybyś miała możliwość przeprowadzenia wywiadu z jakimś pisarze, kto by to był?

5 komentarzy:

  1. Dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie. Piękne odpowiedzi :)
    Ja również bardzo lubię Jace'a i jest on jednym z moich ulubionych bohaterów :)
    Pozdrawiam Serdecznie

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważaj, mam nadzieję, że masz zimowe opony. I najlepiej jakby co, żebyś wiedziała jak się wyjmuje akumulator i mieć do niego ładowarkę - w razie jakby Ci nie odpalił. Będzie dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat opony zimowe są, a akumulator był zmieniany tydzień temu, bo rozładował się dwie godziny przed moją studniówką :D Także mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Dziękuję :)

      Usuń
  3. Dziękuję serdecznie za nominację. ;3 Akurat odpowiadałam również na drugi zestaw pytań, więc udało mi się sprawnie ogarnąć także Twoje. Wyniki już na blogu. (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, za nominację. Odpowiem w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!