sobota, 25 stycznia 2014

057. Marie Lu - Legenda. Rebeliant

Tytuł: Legenda. Rebeliant
Oryginalny tytuł: Legend
Autor: Marie Lu
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Seria: Legenda, tom 1
Ilość stron: 304


Dystopie we współczesnej literaturze stały się bardzo powszechne. Dlatego autorom książek trudno wybić się i stworzyć coś naprawdę wyjątkowego, co zapadnie w pamięci. Myślę, że Marie Lu się to udało.

Akcja dzieje się w Republice - państwie położonym przy zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, które uwikłane jest w odwieczną wojnę z sąsiadem - Koloniami. Głównymi bohaterami są piętnastoletni Day i June. On - najbardziej poszukiwany przestępca, który po oblaniu Próby uciekł, a teraz podejrzany jest o morderstwo. Ona - dziewczyna, która zdobyła maksymalną liczbę punktów na Próbie, najmłodsza i najmądrzejsza wśród studentów; dziewczyna, która po zabójstwie brata ma tylko jeden cel - znaleźć mordercę... Obydwoje nie zdają sobie sprawy z tego, że zostali wrobieni.

Legenda. Rebeliant to rodzaj książki, którą czyta się w niemożliwie szybkim tempie. Wartka akcja nie pozwala czytelnikowi na nudę, a co ważniejsze nie pozwala również na oderwanie się od książki. Jeśli już zaczniesz czytać, nie odłożysz jej, dopóki nie skończysz! 

Co prawda bohaterowie są typowi - chłopak, uważany przez wszystkich za najgorsze zło, tak naprawdę jest wrażliwy i opiekuńczy. Dziewczyna natomiast rezygnuje z największych przywilejów tylko dlatego, że straciła dla niego głowę. 

Lekturę urozmaica prowadzenie narracji z perspektywu obu bohaterów. To pozwala czytelnikowi bardziej wczuć się, a co ważniejsze poznać bliżej June i Daya. 

Samo zakończenie. Niby takie zwyczajnie, ale zwala z nóg! Uwierzcie mi, ta książka sprawia, że niejednokrotnie będziecie w szoku i uronicie nie jedną, a wiele łez. Polecam!

Moja ocena: 8/10

Książka przeczytana w ramach wyzwań:

12 komentarzy:

  1. Narracja z perspektywy dwóch bohaterów przemawia do mnie w 100 %. Podobnie - z perspektywy różnych postaci- jest prowadzona narracja mojej ulubionej "Pieśni lodu i ognia". Ponadto lubię książki, które czyta się szybko - są przydatne na kilka okazji m. in. podróż autobusem. Niestety jestem w takim okresie, że nie mam ochoty na poruszaną w książce tematykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnogość książek o takiej tematyce może być przytłaczająca, w zupełności Cię rozumiem. Ja akurat mam okres, kiedy to chętnie czytam takie książki. "Legenda", a obecnie też czytam ostatnią część "Delirium".

      Usuń
  2. Ojej, ale interesująca!!! Chcę ją bardzo mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serię Marie Lu. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po ostatnią część, Patriotę :P

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już niedługo mam zamiar zabrać się za kolejny tom :)

      Usuń
  4. Też oceniam tę książkę dość wysoko, choć nie zachwyciła mnie ona aż tak, jak na przykład "Nowa Ziemia". W każdym razie najbardziej spodobała mi się przeplatana narracja. Mam nieco wątpliwości co do konstrukcji świata, ale właśnie zaczynam drugi tom i mam nadzieję, że zostaną one rozwiane. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam "Nowej Ziemi", ale skoro uważasz, że jest dobra to może i ją kiedyś przeczytam. Tak, przeplatana narracja jest zdecydowanie na plus tej książce. Co to konstrukcji świata nie miałam w sumie zastrzerzeń, ale jest to spowodowane tym, że skupiono się głównie na samych bohaterach, a nie na świecie.

      Usuń
  5. Świetna książka. Kontynuacja doskonale trzyma poziom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że i mi kontynuacja się spodoba :)

      Usuń
  6. Chyba by mnie nie zaciekawiła książka. :-)

    http://shelf-of-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam jeszcze okazji czytać, ale jęsli będzie taka okazji z chęcią to zmienię. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!