czwartek, 15 października 2015

127. Tomek Tomczyk - Bloger - poradnik dla blogerów


Kominka myślę, że kojarzy każdy. A przynajmniej powinien kojarzyć każdy szanujący się bloger. Przyznam się szczerze, że sama o Tomku Tomczyku wiedziałam niewiele. Pseudonim na dobre zaczęłam kojarzyć dopiero, gdy rok temu zaczęłam studiować Marketing Internetowy. To wtedy dowiedziałam się o jego blogach (zamkniętych już zresztą) i o samej książce - mianowicie o Blogerze - poradniku dla blogerów.

Wiedziałam, że książka ta będzie dla mnie (jako studentki Mediaworkingu) pozycją obowiązkową. Jej lekturę jednak odkładałam przez kilka dobrych miesięcy. Z początku przyczyną było to, że jest praktycznie niedostępna. Gdy już ją zdobyłam, musiała jednak poczekać na swoją kolej. Aż w końcu udało mi się za nią zabrać i przeczytać łącznie w zaledwie kilka godzin.

Bloger - poradnik dla blogerów jest prawdziwą biblią blogowania. Autor radzi jak zacząć swoją przygodę z blogowaniem, tłumaczy też czym są blogi i kim tak naprawdę jest ten cały bloger. Same rozdziały można uznać jako blogowe wpisy - mają ciekawe nagłówki i niebanalne zakończenia. Wielokrotnie podczas lektury, znajdziecie również mnóstwo porad od innych znanych blogerów. 

Tomek Tomczyk jednakże wszystkimi działaniami na blogu i w sieci nawiązuje do kwestii zarabiania poprzez pisanie, reklamowanie i promowanie. Jest to dla mnie jedyny minus książki. Nie każdy bowiem (jak ja), pisząc bloga, ma ochotę na nim zarabiać. Sama robię to z czystej pasji i nie chcę brać z tego powodu dóbr majątkowych. Dla Kominka blog jest jednak pracą i jedyną formą zarobku, więc głównie dla takich osób skierowany jest ten poradnik. Ale osoby piszące bloga z przyjemności i traktujące to jako urozmaicenie wolnego czasu, znajdą dla siebie wiele przydatnych porad, dotyczących przede wszystkim tego, jak pisać.

Bloger nie jest jednak przepisem na to, jak stać się popularnym w blogosferze. Popularność zależy od Was samych. Książka ma jedynie pomóc w tym, jak stać się profesjonalistą, a nie amatorem. Na co zwrócić uwagę przy zakładaniu bloga i przy jego pisaniu (systematycznym pisaniu). 

Poradnik napisany jest potocznym stylem. Nie znajdziemy tutaj dziwnych i nic nie znaczących dla laika sformułowań, za co chwała Kominkowi. Autor wielokrotnie podkreślał, że nie zna się ani na SEO, ani na SEM, nie pozycjonuje też swoich stron. Korzysta jedynie z Google AdWords w celu mierzenia statystyk. Dla wielu te kwestie są również czarną magią. Więc nie bójcie się, bo nudnych laboratów na tematy natury czysto technicznej i informatycznej tutaj nie znajdziecie.

Bloger - poradnik dla blogerów uczy, bawiąc i bawi, ucząc. To obowiązkowa pozycja dla każdego blogera (choć trudno dostępna, ponieważ wycofana ze sprzedaży). Dla mnie to książka genialna, która powinna być przykładem dla każdego piszącego poradniki (to właśnie tak powinny one wyglądać!).

Moja ocena: 10/10

Tomek Tomczyk, Bloger - poradnik dla blogerów, wydaje.pl, s. 364.

Książka przeczytana w ramach wyzwania:
PRZECZYTAM TYLE, ILE MAM WZROSTU

4 komentarze:

  1. Mam tę książkę w ebookach, ale przeraziła mnie liczba stron i sobie na razie ją odpuściłam, ale skoro polecasz, to może warto wrócić i od nowa zacząć ? ;)
    http://momentchatcher.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli obowiązkowa pozycja dla każdego bloggera to chyba nie mam innego wyjścia jak się za nią rozejrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chyba też nie mam wyjścia i powinnam ją przeczytać :) lubię poradniki dla blogerów, bo jako początkująca, wynoszę z nich bardzo wiele przydatnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi świetnie, nic tylko się rozglądać za tym poradnikiem:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję Wam za każdy zostawiony komentarz. Wskazówki czy rady, swoja własna opinia, a może kilka uwag? Wszystko jest do przyjęcia!